מה זה אומר לעשות אופטימיזציה ותגיות?
התוכן באתר שלכם צריך להיות לא רק קריא, מובן ונגיש לכל גולש מכל רמת השכלה, צבע עור, גיל, מגדר, מוצא או אזור מגורים, הוא צריך להיות ידידותי גם ל-SEO. כי כשאתם יודעים איך לעשות SEO נכון, אתם מכוונים את התוכן שלכם כך שהוא יפיק עבורכם יותר תוצאות מאשר בידור גרידא, שלכם או של הגולשים, אם הם יגיעו לאתר.
אז בואו נדבר רגע על איך עושים אופטימיזציה ותגיות ל-SEO בשנת 2018, עם כמה שיטות עבודה מומלצות.
אופטימיזציה למנועי חיפוש: נשמת אפו של כל אתר מוצלח
אבל זה תחום מבלבל ונתפס (שלא בצדק) כמאיים לבעלי אתרים ובעלי עסקים שכל מה שהם ביקשו זה לשווק קצת את העסק שלכם באמצעות האתר שלהם.
אז שמעתם על SEO, ואתם יודעים שזה משהו חשוב שמביא תנועה לאתר. אבל לא בטוח שאתם יודעים בדיוק מה זה, או מהם הצעדים הנכונים שאיתם צריך להתחיל.
ואז מגיע עוד אתגר
להשאיר את השינויים האחרונים באלגוריתם של הדף. החדשות הטובות הן שכל אחד יכול להתמודד, לגמרי בעצמו עם SEO באתר שלו, אם הוא מבין כמה שיטות עבודה מומלצות.
כלומר, אם אתם רוצים לגבור על המתחרים שלכם. בנוסף, ברגע שאתם מבינים את היסודות, SEO הופך להיות משהו הרבה יותר קל לעיכול מבחינתכם.
הכסף או החיים שלכם
התראת ספוילר: זה לא באמת מה שאתם חושבים. ויותר מזה, זה גם לא כזה מסובך כמו שאתם מאמינים. אז מה אתם אומרים, מוכנים לייעל את התוכן באתר שלכם ולהתאים אותו ל-SEO נכון לשנת 2018? גדול. בואו נתחיל.
במהלך השנים ראינו שמנועי חיפוש נוטים לקדם מידע באיכות גבוהה, שהוא שימושי ורלוונטי למשתמשים. על מנת לעשות את זה, אתם צריכים להבין כמה דברים על האתר שלכם:
איכות – האם האתר שלכם הוא בעל השפעה מכריעה על חיי אדם? (מה שנקרא: Y.M.Y.L – Your Money of Your Life).
שימושיות – האם התוכן באתר שלכם מועיל לגולשים, האם הוא קל לקריאה מצד אחד אך איכותי ועונה על שאלות הגולשים מצד שני?
רלוונטיות – האם האתר שלכם פותר בעיה מיוחדת למשתמשים מיוחדים?
ומה הכי כיף? זה לא מדע טילים!
שיטות העבודה המומלצות שאנחנו עומדים לשתף הן טכניקות שעוזרות למנועי החיפוש להבין את התשובות לשאלות אלו, ולדרג את האתר שלכם במקומות הראשונים. אם זאת מטרה שאתם יכולים להתחבר אליה, אלו ההמלצות שלנו:
אופטימיזציה לתגיות המטא
נתחיל עם הבסיס של קידום אתרים: אופטימיזציה ותגיות. תגיות מטא מסבירות למנועי החיפוש מהו האתר שלכם, ובמה הוא עוסק. לכן זו תחילת כל מסע פרסום חזק של SEO.
יש ארבע תגיות מטא עיקריות שאתם צריכים להתמקד בהם, שהם: תגיות כותרת, כלומר, כותרות H1 לסימון הכותרת הראשית של המאמר, כותרת H2 לסימון כותרות המשנה במאמר, וכותרות H3 ו-H4 לסימון תתי פסקאות של כותרות המשנה. ויש גם את תגיות המטא של התמונות.
התגיות השולטות: תגיות כותרת
הם מופיעים בדרך כלל בשני מקומות: בתוצאות החיפוש, ובכרטיסיות דפדפן מסוימות.
חשוב שתגדירו את תגיות הכותרת שלכם בלי לעבור את ההגבלה של שישים עד שבעים תווים, ושמונחי מילות המפתח החשובות ביותר שלכם יופיעו, אבל באופן קריא וטבעי.
תיאורי מטא (Meta Description)
זהו תיאור קצר של התוכן שמופיע בתוצאות החיפוש שמתחת לתגית הכותרת של האתר שלכם.
תיאורי מטא אינם חשובים ל-SEO, אבל הם חשובים מאוד כשזה מגיע לשיעורי קליקים, שבאופן עקיף משפרים את ה-SEO הכולל שלכם.
תחשבו על זה ככה:
תיאורי מטא מספרים לגולשים במה האתר שלכם עוסק. אם זה משהו שמתאים להם, אז יותר גולשים ילחצו על תוצאת החיפוש כדי להיכנס ולקרוא. כשגולשים רבים לוחצים על האתר שלכם, גוגל מבין שזה כנראה אתר רלוונטי מאוד לגולשים, ולכן הוא מתגמל אתכם עם מקומות טובים בתוצאות החיפוש.
כדי להוסיף את תיאור המטא שלכם לאתר, פשוט הקלידו אותו לשדה ה-SEO Yoast ממש מתחת לכותרת ה-SEO.
תגיות תמונות: נושא לא פחות חשוב
תגיות תמונות עוזרות להסביר למנועי החיפוש במה עוסקות התמונות באתר שלכם. אחרי הכול, מלבד שם הקובץ שאיתו הורדתם את התמונה, לתמונות אין יותר מדי טקסט שמחובר אליהן. חשוב להקפיד תמיד להוסיף תגיות תמונות עשירות במילות מפתח, ולתאר את נושא המאמר או האתר.
על מנת להוסיף את התגיות בוורדפרס, לחצו על Add Media (הוסף מדיה) ממסך העריכה, ואז בחרו את התמונה שבה ברצונכם להשתמש. בשלב הבא מלאו את השדה בצד ימין עם תיאור טוב ומשכנע של התמונה.
התוכן צריך להיות מעודכן, רלוונטי, קריא ומשרת את מטרות הגולשים. ואיכותי, אמרנו?
גוגל מעדיף אתרים שיש בהם תוכן איכותי, מקורי וייחודי שמתעדכן לעתים קרובות. בהתחלה כדאי להשתדל להעלות לפחות מאמר אחד או שניים בשבוע, ובהמשך, כשהאתר עשיר בתוכן, אפשר להכניס לאתר מאמר חדש אחת לשבועיים.
הכניסו כמה קישורים פנימיים
חשוב שבכל מאמר יהיו לפחות שלושה או ארבעה קישורים פנימיים, שמקשרים את התוכן למאמרים או לעמודים אחרים באתר. הם מסייעים לגולשים לעבור בין העמודים באתר שלכם, ובכך מפחיתים את שיעורי היציאה מהאתר.
חוץ מהקישורים הפנימיים, חשוב שיהיו גם כמה קישורים חיצוניים בכל האתר, כלומר, קישורים שמקשרים לאתרים אחרים, כך שמנועי החיפוש יאנדקסו את התכנים שלכם.
אבל אל תגזימו ואל תעמיסו את האתר עם קישורים פנימיים. הקישורים צריכים להיות טבעיים ולהדגיש כמה מילות מפתח או ביטויים שיכולים להיות מקושרים למאמרים מועילים אחרים שיעזרו לגולשים לקבל מידע שלם ומקיף על הנושא שהם מחפשים.
אז מה למדנו עד עכשיו?
SEO הוא תחום שמשתנה ומתעדכן באופן קבוע. באמצעות יישום השיטות שלמדתם כאן, תוכלו להתקדם באופן משמעותי בתוצאות החיפוש. תנועה אורגנית מגדילה את העסק שלכם ומביאה יותר גולשים לאתר, מה שמתורגם באופן ישיר להגדלת מאזן הרווחים שלכם ורשימת הלקוחות.
אם יש לכם עוד שאלות, אל תהססו לפנות אלינו. אנחנו השתמשנו בטיפים האלו על האתרים שלנו וראינו צמיחה משמעותית מדי חודש. ואם הם עובדים בשבילנו, אנחנו יודעים שהם יעבדו גם בשבילכם!